Rady seniorów funkcjonują obecnie w 35 gminach Małopolski (w regionie są 182 gminy). W jednej gminie jest w trakcie tworzenia (Brzeźnica w powiecie wadowickim). Sześć gmin odpowiedziało, że taka rada działała w ich gminach przez pewien czas, ale aktualnie nie funkcjonuje.
Głównym powodem, dla którego w większości gmin nie utworzono rady seniora, jest brak zainteresowania ze strony społeczności lokalnej. W dalszej kolejności przedstawiciele jednostek wymieniali: brak oddolnej inicjatywy ze strony lokalnych liderów w grupie seniorów czy brak potrzeby.
Przedstawiciele rad seniorów nie dysponują telefonami służbowymi (w związku z działalnością w radzie), a adres mejlowy (ogólny, oficjalny) podany jest na stronach internetowych lub w biuletynach informacji publicznej jedynie w przypadku kilku gmin Małopolski (m.in. urzędu w Andrychowie, Krakowie, Michałowicach, Niepołomicach, mieście Oświęcim, Skawinie i Wieliczce).
W pozostałych gminach rady nie mają nawet jednego, oficjalnego adresu mejlowego, jest on nieudostępniony lub ciężko go znaleźć. Aby zdobyć numer telefonu do przewodniczącego lub członka, trzeba często wykonać kilka telefonów do osób pracujących w różnych działach urzędu, np. w dzienniku podawczym, sekretariacie, wydziale zajmującym się działaniami społecznymi, organizacyjnymi czy innymi.
Kilka rad ma swoje profile w mediach społecznościowych (np. w gminie Krynica-Zdrój i w gminie miejskiej Tarnów). Nieliczne gminy mają na swojej stronie internetowej informacje o osobie lub zespole, który z ramienia urzędu opiekuje się radą (tak jest w przypadku np. Krakowa, Oświęcimia (miasto), Tarnowa czy Krynicy-Zdroju).
W większości gmin rada nie ma oficjalnego (urzędowego) adresu mejlowego. Rzadziej bywa tak, że adres elektroniczny został stworzony przez urzędników, ale nie jest obsługiwany przez członków rady.
Więcej informacji w raporcie "Rady seniorów w gminach Małopolski w 2023 roku".