Celem badania była identyfikacja wyzwań związanych zarówno z aspektami techniczno-organizacyjnymi edukacji uczniów cudzoziemców (m.in. organizacja przyjęcia uczniów do szkół/oddziałów klasowych), współpracą międzyinstytucjonalną w tym zakresie, co i kwestiami sytuującymi się w obszarze dydaktyki oraz dobrostanu emocjonalnego młodych cudzoziemców.
W ankiecie wzięło udział 58% publicznych oraz niepublicznych małopolskich placówek oświatowych (1725 na 2965 placówek), w tym 47% przedszkoli oraz punktów przedszkolnych, 67% szkół podstawowych (w tym oddziałów przedszkolnych działających przy szkołach podstawowych), 57% szkół ponadpodstawowych (liceum ogólnokształcące, technikum, szkoła branżowa I stopnia, szkoła branżowa II stopnia, ogólnokształcąca szkoła artystyczna) oraz 64% zespołów szkół.
Zdecydowana większość reprezentantów szkół i przedszkoli wskazała w ankiecie, że kształcą się w nich obecnie (stan na marzec br.) uczniowie cudzoziemcy. Tę okoliczność potwierdziło w sumie 68% respondentów, w tym najwięcej ze szkół ponadpodstawowych (83%) oraz 65% ze szkół podstawowych i 63% z przedszkoli. W większości doświadczenie to wiąże się z przyjęciem migrantów przymusowych z Ukrainy. Jednocześnie po około 20% przedszkoli i szkół podstawowych oraz niemal 50% szkół ponadpodstawowych wskazało na obecność uczniów cudzoziemców spoza tej grupy.
Główne obszary tematyczne, których dotyczyło badanie to:
Pobierz plik PDF
Autor
Wydawca
Rok publikacji
Wersja językowa
Rodzaj publikacji
Temat