Celem raportu było dokonanie analizy obecnej sytuacji w regionie w zakresie nauczania przedsiębiorczości wśród dzieci i młodzieży, oraz zbadanie:
- jak uczniowie i nauczyciele postrzegają przedsiębiorczość, przedsiębiorców;
- czy dostępna (i realizowana) jest dla uczniów szkół podstawowych i średnich oferta zajęć z przedsiębiorczości (wyłączając obowiązkowe zajęcia Podstawy przedsiębiorczości i Wiedza o społeczeństwie) w rozumieniu zarówno nauczania procesu jak i upowszechniania zespołu cech, m.in.: zdolności do wykorzystywania nadarzających się okazji, realizowania wspólnych projektów, rozwój kreatywności i podejmowania odważnych decyzji, gotowości do podejmowania ryzyka, umiejętności dostrzegania potrzeb i doskonalenia pomysłów;
- jak powinna wyglądać oferta i zajęcia z przedsiębiorczości, zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli;
- jak zachęcić nauczycieli, aby prowadzili dodatkowe zajęcia z przedsiębiorczości;
- jakie kompetencje powinny rozwijać zajęcia z przedsiębiorczości;
- jakie podmioty – oprócz szkół – mogłyby być zaangażowane w realizację zajęć z przedsiębiorczości.
Zapraszamy do lektury raportu oraz do zapoznania się z infografikami:
- przedsiębiorczość młodych
- organizacja dodatkowych zajęć z przedsiębiorczości
- rekomendacje