Badanie dostępności drogowej przeprowadzone zostało w odniesieniu do 7 punktów, w przypadku których zmierzono czas dojazdu ze wszystkich gmin województwa małopolskiego, tj.:
Kraków, Trzebinia, Nowy Targ, Nowy Sącz, Oświęcim, Tarnów i Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice.
W przypadku miast jako punkt docelowy (lub startowy przy badaniu dostępności do innych ośrodków) przyjmowano najbliższy punkt (skrzyżowanie) znajdujący się na obrzeżach obszarów:
Z kolei dostępność kolejową mierzono do głównych stacji w miastach: Kraków, Tarnów, Trzebinia, Nowy Sącz oraz do lotniska w Balicach. Pominięto Nowy Targ ze względu na trwający remont torowiska i brak połączeń kolejowych (niektóre połączenia realizowane są za pośrednictwem zastępczej komunikacji autobusowej na trasie Sucha Beskidzka – Nowy Targ – Zakopane).
Źródłem informacji był aktualny rozkład jazdy dostępny na stronie internetowej PKP. Wyboru najszybszego połączenia pomiędzy dwoma wybranymi stacjami dokonywano spośród zaproponowanych przejazdów odbywających się pomiędzy godziną 6:00 a 14:00, niezależnie od przewoźnika czy liczby przesiadek.
Zapraszamy do lektury raportu.
Pobierz plik PDF
Autor
Wydawca
Rok publikacji
Wersja językowa
Rodzaj publikacji
Temat